Конспект уроку математики (3 клас)



Урок математики
3 клас

  

Тема: Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Периметр прямокутника».

Мета:

формування предметних компетентностей: закріпити в учнів уявлення про прямокутник; навчити обчислювати периметр прямокутника, квадрата; сприяти розвитку вмінь розпізнавати геометричні фігури; продовжити формування математичної компетентності в обчислюванні виразів, у виконанні дій з іменованими числами.

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, уміння доводити власну думку, правильно, грамотно, логічно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

громадянської: виховувати старанність, самостійність.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок.

Основні терміни і поняття: чотирикутник, прямокутник, квадрат, периметр прямокутника, квадрата.

Міжпредметні зв’язки: я досліджую світ, українська мова, образотворче мистецтво.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

1. Вправа «Чи все взяли на урок?»

ГОЛОВА – ЩОБ ДУМАТИ.

ВУХА – ЩОБ ЧУТИ.

РУКИ – ЩОБ ПРАЦЮВАТИ.

СЕРЦЕ – ЩОБ ВІДЧУВАТИ.

ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів.

1. Розгляньте малюнок. Згрупуйте геометричні фігури. Дайте їм визначення.

 

                                                                                                                                           

 

 

                                                                                                            

                                                                                                              Рис. 1

2. Хвилинка каліграфії.                                                              

Записати каліграфічно числа 4, 40, 400.

 

3. Математичний диктант.

  1) Запишіть, скільки сторін у трикутника.

  2) Скільки сторін у квадрата?

  3) Скільки вершин у п’ятикутника?

  4) Скільки прямих кутів у 2 прямокутників?

  5) Довжина прямокутника 6 см, а ширина – у 2 рази менша. Чому дорівнює ширина прямокутника?

  6) Сторона квадрата 5 дм. Чому дорівнює периметр квадрата?                                                   

Відповіді: 3, 4, 5, 8, 3см, 20 дм.

 

4. Робота із загадками.

 

Чотири в мене сторони,

Усі однакові вони.

Всі четверо кутів прямі.

Ім’я моє назвіть самі. (Квадрат) 

 

- Під якими номерами на рис.1 зображені квадрати?

                                                                  

Чотири маю сторони.

Не всі однакові вони.

Прямих кутів чотири маю.

Як мене звати, не згадаю.     (Прямокутник)

 

- Під якими номерами на рис. 1 зображені прямокутники?

 

ІІІ. Оголошення теми уроку.

   - Сьогодні ми говоритимемо про прямокутники і про те, як різними способами можна обчислити периметр прямокутника. Ця тема для нас не нова, адже периметр прямокутника ми навчилися знаходити ще у 2 класі. Але сьогодні ми її вивчатимемо як третьокласники, які вже добре знають таблиці множення і закони додавання.

 

ІV. Вивчення нової теми.

- Отже, що таке периметр?

- Як ми вчилися обчислювати периметр прямокутника у 2 класі? Для повторення опрацюємо задачу 553 із підручника.

Р= 5+5+3+3=16 (см)

    Але в 3 класі ми знайомилися іще з двома способами обчислення периметра прямокутника. Замініть дії додавання однакових доданків дією множення.

Р= 5·2+3·2=16 (см)         

А якщо ми поміняємо доданки місцями Р=(5+3)+(5+3), то можемо периметр знайти ще таким способом:

Р= (5+3)·2=16 см

Якщо позначити довжину прямокутника буквою а, а ширину буквою b, то отримаємо такі формули обчислення периметра:

Р = а·2 + b·2                                    Р = (а+ b) · 2

V. Закріплення вивченої теми.

1. Робота над задачею 554.

Р = 9·2+4·2=26 см.

- Отже, яке практичне застосування обчислення периметра? Для чого ми його так ретельно вивчаємо? Де застосовуємо це на практиці?

2. Робота над обчисленням периметра картин відомих українських художників. Короткі відомості про них.

 

Катерина Білокур

Катерина Білокур, її називали Квітка-душа. У 6-7 років навчилася писати й малювати. Вона писала квіти рідної землі: мальви, калину, жоржини, барвінки, соняшники, ромашки, чорнобривці. Розмір картини: довжина 80 см, ширина       60 см.

 




Казимир Малевич

Казимир Малевич був яскравим представником авангарду, він розробив власний напрямок живопису – супрематизм, в основу якого поклав безпредметність, геометричні форми й колір. Незважаючи на різноманіття його робіт, найвідомішою картиною став «Чорний квадрат». Картину виконано олійною фарбою на квадратному шматку картону розміром 80×80 см

 


Олег Шупляк

Популярність художнику принесли картини з подвійним змістом, які він називає слов’янським словом «двовзори». Ці полотна особливі своїми прихованими образами: вдивляючись у традиційний пейзаж, раптом виявляєш, що хатини – це очі людини, а пагорби перетворюються на брови… І ось уже бачиш перед собою портрет або зовсім іншу картину. Розмір: 70×50 см.

 

 






Олександра Путря

 

     Саша (Олександра) Путря – юна талановита художниця, яка померла в 11 років від лейкемії. За своє коротке життя створила 2280 малюнків та композицій. Нагороджена посмертно Золотою медаллю Христа Спасителя «За життя гідне людини» (1998 р.), Орденом Святого Миколи Чудотворця «За примноження добра на Землі» (2000 р.), старовинною іконою в срібному окладі «Христос Вседержитель» (2001 р.), національною премією Всеіндійського дитячого об’єднання «Неру Бал Саміті» – «Каласарі Авангард» (2001 р.). В Полтавському художньому музеї (Галереї мистецтв) ім’ям Саші Путрі названа зала дитячої творчості.

 

 





 

VІ. Підідсумок уроку. Рефлексія.

 

     Прийом «Продовж речення».           


           

       Прийом «Квітка-семицвітка»


1.                 Презентація уроку


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Сценарій свята Миколая