Сценарій свята "ПРОЩАННЯ З БУКВАРИКОМ"

                                    СВЯТО ПРОЩАННЯ З БУКВАРЕМ 


Ведуча.   Добрий день! Ми раді вас вітати на нашім урочистім святі! Ну що? Всі зібралися у залі?

Ведучий.   Та ні, когось не вистачає.

Ведуча.  Кого? А ну ж бо, відгадайте, а потім радо привітайте!

                Пісня "ШКОЛЯРИКИ" (на мотив пісеньки Буратіно)

Ведучий  До школи радо хто спішить?

                 Хто старанно уроки вчить?

                Хто хоче все на світі знать,

                Уміє вже читать й писать,

                Усі їх радо пізнають.

                Скажіть-но, як цих діток звуть?

Усі:   ШКО - ЛЯ - РИ - КИ!

Ведуча:   Хто радує і тат і мам?

               Хто кожну справу робить сам?

               Хто дружно й весело співа,

               Родину щастям зігріва?

               Усі їх радо пізнають,

               Скажіть-но, як цих діток звуть?

Усі:    ШКО - ЛЯ - РИ - КИ!

Ведучий:   Що ж, вітайте! Ось він, наш зірковий 1-А клас!

                               ( Під музику заходять учні 1 класу)

Ведуча.   В першім класі урочистий

              День прощання з Букварем.

              Світить сонце променисто.

               Всіх вітаємо з цим днем!

Ведучий.   Програма наша розважальна,

                 і весела, й ігрова.

                 Пригадай, як вчив колись ти

                 перші букви та слова.

Вчитель Шановні друзі! Дорогі гості! Сьогодні ми зібралися у цьому залі, щоб хоч на деякий час забути про свої щоденні клопоти і негаразди. І разом з нашими дітьми повернутися в дитинство. Сьогодні у 1 класі справді незвичайний день - ми прощаємося з першим підручником - "Буквариком", підводимо підсумки, чого ж ми навчилися за один рік. А навчилися ми багато чого. По-перше, всі ми вміємо читати, писати і рахувати. По-друге, ми навчилися дружити, а це теж дуже важливо. За цей рік у всіх нас були маленькі перемоги і поразки, успіхи і невдачі.

     І сьогодні я від свого імені і від імені наших дітей хочу вам щиро подякувати за терпеливість, за допомогу, за доброту. Бо майже для всіх вас цей навчальний рік був таким же важким і відповідальним, як і для ваших дітей. На ваших обличчях сяяли щасливі усмішки, якщо у ваших дітей було все гаразд, і на очах бриніли сльози, якщо у ваших першокласників траплялися невдачі.

     Особливі вітання вам, дорогі діти! Ви успішно подолали перший рубіж у своєму шкільному житті. І таких рубежів у вас буде ще дуже багато. Я хочу побажати вам всім міцного здоров"я, успіхів у навчанні, терпеливості, наполегливості, і тоді ви підкорите вершини науки. А це надзвичайно важкий труд.

     А зараз розпочинаємо наш ранок.

                                                   СЦЕНКА 1

Ведучий.  В тридесятім царстві, в далекім государстві

                  правив дуже мудрмий Цар, вже старенький государ.

                                     ( Виходить Цар)

Цар. Ой, який я вже старенький!

        Часто став хворіти.

         Королівству молоденький

         Цар потрібен, діти.

Ведуча У Царя була дитина,

               у сім"ї одна-єдина.

               Вік у дівчинки - сім років.

               Буть принцесою не проти.

Ведучий.  Дуже доньку Цар любив

                  Та за успіхи хвалив.

                  Час прийшов до школи йти,

                  Ключ до справжніх знань знайти.

Цар  Люба доню, час до школи йти тобі навчатись.

           Щоб правити королівством, в граматиці слід знатись.

           Вчити букви, вчити звуки. Вивчиш - і одразу

           Будеш вміти ти писати царськії укази.

Ведуча.  Та принцеса вередує.

               Ніби про знання й не чує.

               Хоче тільки чепуритись

               Й зовсім вже не хоче вчитись.

Принцеса Та навіщо ж знати букви ці примарні?

                    Та від них мені насняться тільки сни кошмарні!

Цар.  Доню, править королівством дуже складна штука.

          Щоб в державі був порядок, поможе наука.

Принцеса.  Дуже гарна я дівчина й без тієї школи!

                    А як буду королівна - не нароблю шкоди.

Ведучий.  Дуже довго сперечалися Цар і Принцеса. Кожен намагався довести свою правоту. Не було у Царя спадкоємців, крім впертої Принцеси. І тоді вирішив він дати їй право видати один указ. І якщо цей указ наведе лад у королівстві, то Принцеса і без навчання у школі зможе стати справжньою королевою. Дуже зраділа Принцеса!

Принцеса Писарю, сюди заходь! Сідай, і мій указ виводь!

                    Видам перший свій указ: "Хай всі букви зникнуть враз!

                    Книг не буде вже ніколи! І закриються всі школи!

Писар Лихо, лихо, Королівно!

             Все це буде дуже дивно.

             Як без букв, без цифр нам жити?

             Як це - в школу не ходити?

Ведуча.  Та хіба можна сперечатись із самою Королівною? Писар слухняно дописав указ, який одразу набрав сили. В королівстві закрилися школи. Ніхто вже не вчився. І тут почалися великі проблеми.

     Йшли роки. Зовсім стареньким став Цар. Подорослішала й Принцеса. Стала вона дуже гарною. Почали до неї свататися принци. То квіти їй подарують, то коштовності. Та одного разу Принцесі надійшов лист.

Листоноша Пошта для Принцеси!

                       Дуже цінний лист.

                       Віз я його принцесі 

                       Через поле й ліс.

Принцеса.  Мабуть, лист від принца

                    з далеких держав.

                    Ой, який він гарний!

                    Що ж він написав?

Ведучий.  Та у цьому королівстві букв ніхто не знає.

                  І листа ніхто Принцесі вже не прочитає.

Ведуча.  Довго мучилась Принцеса, бігала туди-сюди.

                Шкодувала, що з указом стільки здобула біди.

Ведучий.  Раптом сонце заясніло, хмара відступилась.

                  І у царському палаці Фея враз з"явилась.

                                      ( Заходить Фея)

Фея.  Добрий день тобі, Принцесо, і шановні діти!

          Бачу, тяжко без науки вам у світі жити.

          Довго я спостерігала, як ти тут ледарювала.

          Не хотіла в школі вчитись, працювати і трудитись.

          А тепер не можеш ти прочитать навіть листи.

          Ну, чи гарно ти вчинила, коли школи відмінила?

Принцеса.  Фею, рідна, поможи, мені букви поверни.

                    Вивчу букви я одразу. Не тримай на нас образу.

Фея.  Я не можу це зробити. Допоможуть тільки діти,

          школярики-першаки, Букваря помічники.

Принцеса.  Що ж робити, що ж казати?

                    Як же школярів благати?

                    Що Буквар ваш друг, я знаю.

                    То й про поміч вас благаю.

                    Попросіть Букварика, вашого товариша,

                   Щоб до мене повернувся і образи всі забувся.

Вчитель.   Діти, допоможемо Принцесі і всім жителям королівства? Попросимо Букварика нам допомогти? Давайте згадаємо, чого навчив нас Букварик.

                                             СЦЕНКА 2

                (Дівчинка сидить за партою, з-за дверей чути нявкання)

  - Мурчику, годі нявчати!

Я літери буду вивчати!

                                  (Чути кукурікання)

- Не клич мене, Петько, облиш!

Я вчитися буду! А киш!

                              ( Хтось кличе дівчинку)

- Я кинула ляльку, сиджу і мовчу.

Ой, ніколи гратись, бо літери вчу.

Вчитель.  Оксанко, а скільки ж літер ти вже вивчила?

Оксанка.  Ой, багато! Аж 33!

Вчитель.  То ж на свято їх проси!

Дівчика.  Шановні літери, ласкаво просимо до нас на свято!

                                ( Заходять літери)

1 учень.  Нас 33, нас 33.

                У нас міцна сім"я.

                Складаємо слова нові.

Всі.   Від А до Я.

2 учень.  Ми мрію любимо й книжки,

               Життя у нас буя.

               Вчимося в школі залюбки.

  Всі.  Від А до Я

3 учень.  Знай рідну мову і вивчай,

                 вона твоя й моя.

                 Та перш за все абетку знай.

Всі  Від А до Я.

4 учень.   Ми - букви добре вивчені,

                 Знайомі хлопцю й дівчині.

                 Читає й пише нас

                 Чудово перший клас.

5 учень.  Ми красиві та стрункі, 

                прикрашаєм сторінки.

                І привчаємо малят

                Гарні книжечки читать.

Вчитель.  Скажіть, будь ласка, шановні літери, а чи завітає Букварик до нас на свято?

Літери.   Завітає. Любий Букварику, ласкаво просимо до нас на свято!

                              ( Заходить Букварик)

Буквар.   Я - Букварик вам відомий, дуже гарний, малюнковий.

                 Залюбки всіх вчу читати, нема часу спочивати.

                 Я мандрую по країнах, я з абеткою дружу,

                  І малечу як зустріну, грамоти одразу вчу.

                   Я щасливий дуже, і тому радію,

                 Що всі діти в першім класі вже читати вміють.

                 От ми гуртом і розберем, як ви мене учили.

                  Чи всі зі мною, Букварем, весело дружили.

Учень  Веселе місто Алфавіт, йому сьогодні наш привіт!

               До нього наш лягає путь, у ньому літери живуть.

               Живуть там літери в словах. А кожне слово - звір чи птах,

               Травиця чи барвистий цвіт.

               Отож, в похід за мною вслід!

Вчитель. Отже, зараз ми перевіримо, чи всі букви на місці. Починаємо перекличку!

  Букви.   А, Б, В, Г, Г, Д - попереду йде.

                 Е, Є Ж, З, И, І, Ї - нові друзі це твої.

                 Й, та К, Л, М - хором дружно ми назвем.

                 Н, О, П, Р, С - ти їх упізнаєш?

                 Т, У, Ф, Х, Ц, Ч, Ш - за друзями поспіша,

                 Щ, Ь, Ю, Я - алфавіт увесь. Ось так!

Букварик.   Так ми, діти, повторили

                    Букви ті, що уже вчили.

                    Хто старанно букви вчив,

                    Той грамоту заслужив!

                                   ( Забігає Незнайко)

Незнайко Ой! Ой! Ой! Насилу врятувався!

Вчитель Що це за несподіваний гість? Ви, діти, його впізнали?

Незнайко. Добрий вечір!

Вчитель. Який вечір? Адже ще день!

Незнайко А я не знаю, вечір чи день.

Вчитель А чого це ти так репетував?

Незнайко. Та то я від злодія втікав.

Вчитель. Від злодія? Якого злодія?

Незнайко Від звичайного. Хотів у мене мою шапку вкрасти.

Вчитель Твою шапку? А навіщо вона йому?

Незнайко.  Я к це навіщо? А ви хіба не знаєте? Чим більша шапка, тим розумніша голова.

Вчитель. Ой, Незнайку. Не сміши нас! В тебе розумна голова?! Ти ж нічогісінько не знаєш, тому тебе і прозвали Незнайком. Ось зараз ми перевіримо, що ти вмієш, що знаєеш...

     - Яка це літера? ( К )

Незнайко Пів жука.

Вчитель.   А точніше?

Діти Літера "ка"!

Незнайко. Ха! Як муха!

Вчитель.  А оце? (О)

Незнайко.  Та це кругле яйце!

Вчитель. А ми що, діти, скажемо?

Діти.   Це буква "о".

Вчитель Ну що ж, Незнайку, нам тебе шкода. Букв ти не знаєш, тому й книжок не читаєш...

Незнайко.  Хто? Я? Та я всі на світі книжки вже давним-давно перечитав. Ось послухайте! Я знаю казку, як Капітошка втік від діда й баби. А ще про те, як дід загубив у лісі шкарпетку...

Вчитель.  Все переплутав ти, Незнайку,

                 Все на світі. І тільки посміялись з тебе діти.

                 Ти до школи мусиш записатись, щоб цікавого й розумного дізнатись.

                  Бо дітей у школі всього навчили,

                  І співати вони дуже полюбили.

                           Пісня "МИ - ПЕРШОКЛАСНИКИ"

     1.Нові портфелики,

       А в них - букварики.
      Не так то просто
      Серед друзів нас знайти.

      Приспів.
      Ми - першокласники,  |
      Ми - однокласники,   |
      О, як нам весело     |
      Гуртом до школи йти! | (2)

      2. Ми пишем палички,
      Крючечки, галочки.
      Складаєм літери
      До купки у склади.

      Приспів.

     3. Малюєм пташечки,
      Квітки-ромашечки,
      Співаєм весело,
      Ти, пісенько, лети!

      Приспів.

              ( Стук у двері. Заходить Поштарик)
   Поштарик. Це 1 клас Шклівської школи? Я Поштарик. Доброго дня, дітвора! Вас       вітають зі святом Букваря герої казок і надсилають вам вітальні телеграми. А хто?       Здогадайтеся. 
     Я передаю телеграми вашій учительці, а сам не можу залишитися на вашому святі.    Бо мені треба доставити листи й телеграми ще до інших шкіл нашого ОТГ. До              побачення !
     (Вчителька зачитує телеграми від казкових героїв.  Діти вгадують, від кого вони)

     1. Сидить півник на печі
      Їсть смачненькі калачі.
      Ось лисичка прибігає,
      Півника мерщій хапає.
      Біжить півень рятувати,
      В лиса півника забрати.
      (Котик і півник)

   2.                                                  Маленьке, сіреньке,

Біди наробило,
Щось біле кругленьке
Хвостиком розбило.

Сумує бабуся і плаче,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте принесу!» («Курочка Ряба»)

     3.                                                 На городі виростала,

Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.

Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати? («Ріпка»)

   4Вигнав дід козу із хати 

   Та й пішла вона блукати:

   Всі козу ту виганяли,
   Рак козуню ущипнув,
   Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза»)

  5. Вовка зовсім не боявся

   І ведмедю не дістався,
   Але лисиці на зубок
   Все ж потрапив… (Колобок)

Вчитель.  Бачу, діти, що казки ви любите і знаєте. Остання наша загадка була про Колобка. Зараз ми покажемо Букварику і нашим батькам казочку "Про Лисичку і Колобка", але на новий лад.  

                        СЦЕНКА "ЛИСИЧКА І КОЛОБОК"
 Автор.  На стежці, що звивалась до струмка,
              Побачила Лисичка Колобка.
              Напевно, щойно вийняли з печі.
              Котився і мурликав щось собі.
              Припечений, рум"яний, запашний,
              Оздоблений, як коровай, смачний.
              Подумала Лисичка:
Лисичка  Зараз з"їм і всім подружкам в лісі розповім!
Автор. Та Колобок думки її вгадав,
             Тому рудій такі слова сказав:
Колобок. Колись ти мого діда набрехала,
                Що пісеньки його недочувала.
                Тепер пішли мудріші колобки -
                Для вас, лисичок, не співаєм ми.
                До цього ще  додати хочу я,
                Що в компі фонограма є моя.
                Отож, собі, пухнастенька включи
                Та й слухай, як співають колобки!
Автор. Лисиця приголомшена була,
            Від сорому до лісу утекла.
            А Колобок котився й реготав,
            І пісеньку веселу заспівав...

  Вчитель . Ну, що зрозумів, Незнайко, навіщо треба вчити букви?
   Незнайко. Зрозумів. Букви треба знати, щоб багато хороших книжок читати.    А можна я у вас на святі посиджу? Може ще чомусь навчусь?
  Вчитель. Сідай, будь ласка. Нам приємно, що ти бажаєш вчитися. 

Вчитель.  Ви вже притомилися. Тому пропоную вам трохи погратися, порозгадувати ребуси і загадки.
                                                           Гра "ХТО СЯДЕ ПЕРШИМ"
     До спинки стільця прив"язати дві кольорові стрічки завдовжки 4-5 м. Два учасники прив"язують кінці стрічок до поясів, відходять один ліворуч, другий праворуч на відстань натягнутої стрічки. За командою вони повинні, швидко обертаючись, обмотати стрічку навколо себе, наблизитися до стільця та сісти на нього. Стрічка весь час має бути натягнутою.

                                                 Гра "ПТАШКА"
     Обирають Пташку. Пташка виходить і повертається лицем до дошки.
     Всі.   Пташко, пташко, коли в небо злетиш?
     Голос.  А хто клітку відкриє?
          (Пташка має вгадати, хто говорив).
              
                                                 РЕБУСИ

     7я          40а         100лик       100рож
      100рона         мі100

                                        ЦІКАВА МАТЕМАТИКА
   1. Жила кішка, 40 кошенят, собака і людина. Скільки ж було ніг? (2)
   2. Що буде з козою, як їй мине 7 років? (Піде восьмий)
   3. Який рік триває всього 1 день? ( Новий)
   4. Троє коней пробігли 30 км. Скільки кілометрів пробіг кожний  кінь? (30)
   5.  В саду ростуть берези. На кожній з них - по 5 великих гілок. На кожній великій            гілці по 10 малесеньких гілочок. А на кожній малесенькій гілочці - по 1 яблуку.            Скільки яблук на кожному дереві? (Жодного, бо на березах яблука не ростуть).

   Вчитель.  Зовсім недавно ми святкували дуже гарне свято - День Матері. Останнє         наше завдання буде пов"язане саме з цією найближчою нам людиною. Я хочу              перевірити, як ви любите своїх мам, як вмієте говорити мамам гарні слова.  
     На плакаті намальоване сонечко, а в центрі написано  "Моя мама". Щоб сонечко          засяяло, кожен з вас зараз на промінчику напише гарне слово про маму. І ці                   промінці ми приклеїм.   

  Вчитель.  Нашим коханим матусям даруємо пісеньку.


                                              Пісня " МАМА-СОНЕЧКО"

 
Я до мами підійду,
Підійду, підійду,
І за шийку обійму,
Ніжно обійму!

Приспів:
Моя мама – сонечко!
Моя мама – квіточка!
Дорогу матусеньку
Люблять усі діточки!

Чай солодкий принесу,
Принесу, принесу,
І матусю пригощу,
Смачно пригощу!

Приспів.

Я берізку молоду,
Молоду, молоду,
Для матусі посаджу,
Гарну посаджу!

Приспів.
  •    1 учень.  Букви старанно вивчали,

  •                     Знаєм їх від "А" до "Я",

  •                     І сторіночку останню

  •                     Прочитали з Букваря.


  •    2 учень Добрий Букварику! Перша книжко!

  •                     Хочеться навіть поплакати трішки.

  •                     Жаль розлучатися, хоч і треба.\

  •                     Ми не забудем ніколи про тебе.


  •  3 учень.  Спасибі тобі за добру науку,

  •                   За паличку першу і першу букву.

  •                   За перше слово і першу казку,

  •                   За першої вчительки щиру ласку.

  •                    Ми пам"ятатимем довгі роки

  •                    Мудрі й повчальні твої уроки.


  • 4 учень.  Ми навчилися читати,

  •                   Ми навчилися писати,

  •                   Ми зустріли у школі навчання зорю.

  •                   І сьогодні від щирого серця

  •                   Ми приносим подяку свою Букварю.

                 ПОЧИНАЄТЬСЯ СВІТ З БУКВАРЯ
       Починається світ з Букваря.
       Перші букви і перші слова.
       І найперша дорога в життя
       Починається теж з Букваря.

       Починається світ з Букваря.
       Хоч ця книжечка, може, й мала, 
       та потрібна людині вона,
       Як повітря і як вода.

       Починається світ з Букваря.
       Доторкнеться до нього дитя, -
       І душа, наче квіт, розквіта.
       Починається світ з Букваря.

       Хай читає Букварик дитя,
      В нім найперші й найкращі знання,
       В ньому мудрість і сила жива.
       Починається світ з Букваря.

                                         Пісня "БУКВАРИК"

       1. Мій Букварик, мій Букварик,
           Мій найкращий друг.
          Прокидаюсь, посміхаюсь
          І беру до рук.
        
          Приспів:
       Буква "А" на зірку схожа, 
       Буква "О" проста.
       Гарно вчитись допоможе
       Книжка золота.
        Завдання просте -               |        
       А Бе, Ве, Ге, Де.                     |
       Хто такий Букварик має,   | 
       Той не пропаде.                    |    (2)

     2. Треба всім старанно вчитись,
       Знати головне:
      Книжка ця - найкраща в світі,
      Виручить мене.  

               Приспів.

   Буквар. Дуже дякую за пісню!
    Тож зростайте, діти милі,
    І читайте залюбки.
   Слушні вам дадуть поради
   Ваші друзі-книжечки.

   5 учень. Рідний наш Букварику,
   Ми тебе любили.
   Ми з тобою весело
   Й радісно дружили.
   Та прийшла пора прощатись,
   Час з тобою розлучатись.

   6 учень. Букварику, найперший друже!
   Ми не забудемо тебе!
   Не зможем ставитись байдуже
   До тебе, любий, відтепер.
   Віднині будеш серед книг
   На місці першому стояти.
   Ти - найдорожчий від усіх,
   Бо нас навчив читати.

   Букварик. Дякую за слово гарне.
   Та сумуєте ви марно.
   Вам дарую, першачки,
   Ці чудові книжечки.
   Вони друзі ваші нові,
   Різнобарвні, кольорові.
   Їх шануйте і вивчайте,
   А мене - не забувайте.
   На все добре! Прощавайте!
                                          ( Буквар виходить)
   1 учень. Дуже весело гуляти
   Нам на Святі Букваря.
   Тільки час уже сказати:
   "Прощавайте всі, пора!"

   2 учень. Закінчується наше свято.
   Допомагали його готувати
   І вчителька перша, і мами, і тата.
   Слово подяки їм треба сказати.

   3 учень. Словом хорошим згадайте в цей час
   Тих, хто буквар готували для нас.

   4 учень. Спасибі редакторам і друкарям.
    
   5 учень. Спасибі письменникам і художникам!

   6 учень.  Спасибі деревам за білий папір,
   а квітам і травам - за фарбу ясну.

   7 учень.  За тихії ночі, за спокій, за мир
   Всі . Дякуємо нашим ЗСУ!

   
  8 учень. ,Боже на небі!
   Линуть до Тебе
   Наші простенькі дитячі слова.
   Ми - твої діти! Ми - твої квіти!
   Ми - України надія одна.

  9 учень. Пошли нам, Боже, маленьким дітям,
  Щастя, здоров"я на довгі літа.!
  Щоб виростали розумні й сильні,
   Душею чисті і серцем вільні!

   Вчитель. І на закінчення нашого свята наші першачки мають прийняти 
   клятву школяра.
                                       КЛЯТВА ШКОЛЯРА  
    Буду я в школі вчитись читати, гарно писати і рахувати,
    Буду в альбомі своїм малювати, твори писати, вірші вивчати.
    Клянусь! Клянусь!
   Обіцяю не лінитись, добросовісно трудитись,
   Педагогів поважати і оцінки гарні мати.
     Клянусь! Клянусь!
   Книги й зошити любити, берегти, а не губити.
   Акуратним завжди бути, щоб нічого не забути.
     Клянусь! Клянусь!
   На уроках не жувати, не дрімати і не спати,
   І домашні всі завдання на 12 готувати.
     Клянусь! Клянусь!
   Буду вчитись я сумлінно і поводитись відмінно,
   Щоб батьки могли радіти, що такі в них гарні діти!
     Клянусь! Клянусь!



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Сценарій свята Миколая

СЦЕНАРІЙ СВЯТА "В СВІТІ УСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З МАМИ"