Закріплення вивченого про букву Хх, її звукові значення. Опрацювання текстів «Зима», «Весна». Списування з друкованого тексту.
Тема уроку. Закріплення вивченого про букву Хх, її звукові значення.
Опрацювання текстів «Зима», «Весна». Списування з друкованого тексту.
Мета уроку. Повторити і узагальнити вивчене
про букву Хх і її звукові значення; закріплювати вміння робити звуковий аналіз
слів; удосконалювати навички виразного читання і списування з друкованого
тексту. Поглиблювати знання учнів про народні традиції і прикмети, пов’язані з святом Стрітення.
Розвивати зв’язне мовлення учнів.
ХІД УРОКУ
І.
Організаційний момент.
ІІ.
Вступна бесіда. Оголошення теми і завдань уроку.
-
Діти,
вчора ми святкували з вами велике релігійне свято. Яке? (Стрітення)
-
Що
ви знаєте про свято Стрітення? (Відповіді дітей)
-
Так,
а ще в народі кажуть, що в цей день зустрічається зима з весною. За сотні років
люди помітили, що за погодою на Стрітення можна передбачити, якою буде весна.
(Вчитель зачитує кілька прикмет). А сьогодні ми з вами проведемо урок-змагання,
де спробуємо теж по-своєму передбачити, чи скоро настане весна, а чи, може,
зима в нас ще затримається надовго.
Клас поділити на команди (за рядами або
команда хлопчиків і дівчат).
- А зараз ви дізнаєтеся, як буде називатися кожна команда., відгадуючи загадки.
Загадка 1.
Біла, гарна, чарівна,
Мов Снігуронька вона.
Землю прикрашає,
Сріблом засипає
Все навколо – наче рай!
Нумо! хто це, відгадай!
(Зима)
Представник
команди «Зима» викладає на магнітній дошці слово «ЗИМА».
Загадка 2.
Все у зелені
довкола:
Пасовища, ліс і поле.
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки,
І в сороки новина,–
Облетіла всіх вона,
Сповіщаючи: ...
(Весна)
Представник
команди «Весна» викладає на магнітній дошці слово «ВЕСНА».
-
Отже, розпочинаємо змагання. За кожну правильну відповідь команди «Зима» наша
чарівна Зимонька отримуватиме сніжиночку, а за правильну відповідь команди «Весна»
розцвітатиме квіточка.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1.
Складання звукової моделі слів ЗИМА, ВЕСНА.
2.
Гра «Склади слово».
Для команди «Зима»:
П, Х, У (пух) О, Л, Х, О, Д (холод)
Для команди «Весна»:
Х, Р, А, А, М (хмара)
Х, У, Р (рух)
3. Прочитай слова. Встав пропущену
велику або маленьку букву Хх.
Для команди «Зима»:
__ліб дітла__и мура__а
му__а
кома__а
__ристина
Для команди «Весна»:
горо__
черепа__а
мо__
ти__енько
За__арко
__аритон
4. Робота над текстами «Зима», «Весна».
ЗИМА
Настала зима.
Мороз прикрасив візерунками вікна. Замурував у лід ріки, озера, ставки. Тато
залив коло дому ковзанку. Ми стали на ковзани – і на ковзанку! Зима морозна,
але весела!
- Про яку пору
року розповідається у тексті?
- Хто залив коло
дому ковзанку?
- На чому
катаються діти у тексті?
ВЕСНА
Настала тепла
весна. Світить лагідне сонечко. У полі розтанув останній сніг. З пагорбів
побігли веселі струмочки. На проталинах розквітли сині проліски. Весна – чудова
пора року!
- Про яку пору
року йдеться у тексті?
- Які прикмети
весни згадуються у тексті?
- Як називаються
перші весняні квіти, які згадувалися у тексті?
5.
Підбір слів, назв ознак, до слів ЗИМА, ВЕСНА.
Зима (яка?) холодна, сніжна, морозна, люта, весела, казкова .
Весна (яка?) квітуча, весела, тепла, лагідна, зелена,
співуча, заквітчана.
6.
Письмове завдання: списати в зошит перші два речення з тексту.
ІV. Підведення
підсумків уроку. Визначення команди-переможця.
- Чи дізналися сьогодні ви щось нове на уроці?
- Чи цікаво вам було?
ДОДАТКОВІ
ВПРАВИ.
1. Ребуси.
Коментарі
Дописати коментар